Čo robiť pri strate, krádeži karty
Užívateľ ZEP je povinný bez meškania nahlásiť stratu čipovej karty pracovníkom Certifikačnej autority MOSR. Užívateľ je ďalej povinný neodkladne požiadať Certifikačnú autoritu, o zrušenie certifikátu, ak zistí, že došlo k neoprávnenému použitiu jeho súkromného kľúča, alebo ak hrozí neoprávnené použitie jeho súkromného kľúča alebo ak nastali zmeny v údajoch uvedených v certifikáte.
1. Stratu alebo žiadosť predloží užívateľ osobne na pracovisku Registračnej autority CAMOSR, telefonicky na t. č. 0960 400400, alebo prostredníctvom zaslania e-mailu na adresu pki@mil.sk Táto e-mailová adresa je chránená pred spambotmi. Ak ju chcete vidieť, je potrebné aby ste mali zapnutý JavaScript. . V prípade podania žiadosti prostredníctvom telefonátu alebo e-mailu, sa identita užívateľa overí pomocou overovacieho kódu, ktorý je uvedený v prílohe č. 2 Zmluvy o vydaní a používaní kvalifikovaného certifikátu CA (bod c - prístupové kódy na kartu).
2. pracovník Registračnej autority CAMOSR zruší platnosť kvalifikovaného certifikátu.
3. každý užívateľ ZEP je povinný bez meškania informovať materiálového hospodára o strate čipovej karty ZEP.
Viac informácií o postupe a dôvodoch pre zrušenie kvalifikovaného certifikátu nájdete v bode 6.4.1 Certifikačného poriadku CAMOSR/CAMOSR2.
UPOZORNENIE: V prípade zrušenia kvalifikovaného certifikátu, nie je možné kartu opätovne použiť pre podpisovanie zaručeným elektronickým podpisom. V takomto prípade si musí uživateľ zabezpečiť novú čipovú kartu s novým kvalifikovaným certifikátom.